Monki! Ta|k

Monki! Ta|k
Logo

About Monki! Ta|k ;;

Vi er to unge studerende på 21 og 23, blogger'rookies kan man vel kalde os !?

Hele blog'universet har længe interesseret os, så nu måtte det simpelthen være slut med at være blogger'virgins, og vi har derfor i sinde at dele vores tilværelse og lidenskaber.



OBS; Dette bliver ikke en 'BigBrotherBlog' eller 'Facebook'opdatering', hvor vi skriver, hvor meget kaffe vi har drukket idag, hvordan vejret er eller andre ligegyldige dagligdags oplevelser og bekymringer...



Derimod vil vi meget gerne dedikere denne blog til den kreative 'artsy' verden;
Vi vil blogge om alt dét, vi synes er spændende, forstået på den måde, at vi blogger om alt dét, der sker i vores tilværelse, set gennem vores 'Modern-Young-Copenhagen-Culture'- briller.



Christian's spots ;;
Moderne kunst i stil med Roy Lichtenstein, Martin Kalhøj, Malte Bonven, Husk Mit Navn (Street art),
Cykler - Fixie / track bikes / Single speed
Mode - Københavnsk gademode,
Design - moderne stilrent design, gerne dansk,
Musik i stil med Lucy Love, JulieMaria, Hannah Schneider, Electro Juice, Mads Langer,
Photo



Nanna's spots ;;
Moderne og abstrakt kunst - Fx Poul Pava, Michael Kvium
Mode - Københavnsk gademode, Urban Boheme, Feminin Vintage,
Design - moderne design (især dansk) mixet med retro og vintage,
Musik - Fx Turboweekend, Veto, Ginger Ninja, The Prodigy, La Roux, Lucy Love, Alicia Keys, Marie Key Band, Sneakers, OneTwo, John Mayer,
Litteratur - Jules Verne, Jan Guillou, Stieg Larsson, Gabriel Garcia Marquez,











lørdag den 17. april 2010

Wedges/ Plateau/ Kilehæl

Man kan ikke undgå at se dem i gadebilledet. Der er efterhånden rigtig mange, der har disse enormt fede sko, med plateau- eller kilehæl. De findes i mange forskellige design, helt enkle eller med diverse detaljer, og enten i ægte læder, ruskind eller noget helt tredje. Og naturligvis også i varierende prisklasser. Jeg tror, det er en trend, der er kommet for at blive lidt længere end sæsonen, fordi det er sådan en alsidig sko. De kan bruges til alle lejligheder - pift dit hverdagstøj op, eller brug dem som prikken over i'et til dit festlige oufit. De kan bruges til jeans, kjoler og nederdele, så ja, de kan faktisk bruges til alt! Men de er også alsidige når det gælder ejeren, forstået på den måde, at det ikke kun er en ungdoms-trend. Man kan se dem på de helt unge teenagere, men jeg har også spottet dem på flere såkaldte 'karrierekvinder i deres bedste alder', uden at fornærme nogen (: Jeg synes, det er fedt at se dem på 'almindelige' kvinder over 30, og ikke kun de unge, for skoene klæder virkelig (stort set) alle piger/kvinder, der har dem på. Det er en allround-sko !

Jeg er helt vild med den nye trend, og jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at slippe den, selvom skoene lige pludselig skulle gå af mode. Det er sådan en sko, jeg har ventet på rigtig længe, også fordi den 'gør noget godt for min krop'. Jeg er ikke særlig høj, 166 cm på en god dag, så jeg elsker at jeg også kan bruge disse til hverdag, for at få lidt ekstra højde på, og desuden 'strammer de op' og giver en flot læg. Derfor har jeg tænkt mig, at anskaffe mig nogle flere varianter, så det bliver den vigtigste del af min garderobe..

Billederne er af mine wedges fra Bianco, til 80o Kr.


- N a n n a -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar